Znalezienie odpowiednich metod motywowania uczniów do nauki, to problem wielu nauczycieli pracujących z uczniami.
Przez motywację do nauki rozumiemy tendencję ucznia do przyjmowania czynności szkolnego uczenia się za sensowne i istotne oraz do szukania w niej zamierzonych pożytków.
Definicja prosta, ale jej zastosowanie już niekoniecznie. Proponowane przez naszą Pracownię Psychologiczno – Pedagogiczną Behaviour szkolenie ma na celu wskazanie różnych możliwych sposobów oddziaływania na uczniów i rozbudzania ich motywacji do dalszej, systematycznej nauki.
Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- teorie motywacji i ich wykorzystanie w szkole,
- sposoby motywowania uczniów podczas zajęć lekcyjnych,
- czynniki, które osłabiają skuteczność procesu motywacji,
- technika modyfikacji zachowań – poznanie narzędzia i wykorzystanie go w relacjach z uczniem w celu motywowania do powtarzalności pożądanych zachowań,
- pochwała i krytyka – w jaki sposób stosować i konstruować komunikaty słowne, aby uczynić z nich narzędzie do motywowania a nie zniechęcania uczniów,
- konstruowanie systemu konsekwencji i nagród, jako motywatorów do nauki,
- rola rodziców w procesie motywowania uczniów do nauki przez nauczyciela.
Zapisy i szczegółowe informacje: tel. 502 552 418 lub ppp@pracowniabehaviour.pl